יום חמישי, 11 בדצמבר 2008

הרס – מסיבה – הרס / הצילו את חוף הבונים


Friends 008, d.t. David Michaeli, 1999


הרס – מסיבה – הרס / הצילו את חוף הבונים

חוף הבונים הינו חלק מרצף נדיר בארץ של 5 וחצי קילומטר של חופים לא מוכרזים, שהשתמרו בצורתם הטבעית ללא התערבות גורם אנושי. החוף הוא שמורת טבע של אקולוגיה קסומה ומגוונת של צבי ים, ציפורים, סרטנים, תנים ועוד מינים רבים של בעלי חיים, לצד צמחיה נדירה ויפה של פרגות צהובות, צבעוני ההרים, לפופית החוף, ציפורנית בשרנית ועוד... חופים פראיים אלה מושכים קהל רב של מבקרים מכל רחבי הארץ שמגיעים לטייל ולהנות מהמערה הכחולה, ממפרץ הצדפים, מגבעת הפריחה ועוד..
בשנה האחרונה מקודמת תכנית דורסנית למטרות רווח שיזמיה הם שילוש של רשות הטבע והגנים, המועצה האזורית חוף כרמל ומשרד התיירות. מתוכנן להקים מצפון לשמורת הטבע חוף רחצה מוכרז, שיכלול בין היתר אתר קמפינג תיירותי, מסעדה, הרחבת החניה ובניית טיילת. פיתוח יתר כזה יפגע בשמורה הנדירה באופן בלתי הפיך ויהפוך אותה לעוד חוף רחצה רגיל.
התכנית כבר עברה אישור במרבית מוסדות התכנון למרות התנגדותה של החברה להגנת הטבע (שהגישה ערר לועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית), והתנגדות של לשכת התכנון מחוז חיפה והמשרד להגנת הסביבה.

האחראיים לתכנית לא ממהרים לפרסם אותה לציבור עד שיגיעו לשלב הפקדת התכנית- שלב בו הציבור יוכל להתנגד לתכנית מבחינה חוקית, אך לדעת כולם - ההתנגדות כבר לא תועיל.

שדולת חוף הכרמל היא התאגדות התנדבותית של תושבים אכפתיים החושבים על הדורות הבאים. השדולה דורשת להפסיק מיידית את קידומה של תכנית הפיתוח המיועדת לחוף ולהשאיר אותו כמו שהוא כנכס ציבורי ולא מופרט. השדולה תובעת הליכי תכנון שקופים ופתוחים לציבור. ובנוסף לאכוף סוף סוף את החוק האוסר נסיעת כלי רכב על חוף הים, האוסר הדלקת מדורות ולהטיל קנסות על מבקרים המשליכים פסולת (גחלים, בקבוקים ושקיות).בימים הקרובים אנו מצפים לתשובה של ועדת המשנה לערעוריםעל הגשת ערער של החברה להגנת הטבע מדיון שנערך ב 23/10/08לפרטים: 0526502125 אליעד גולן



מסיבת חוף – הצילו את חוף הבונים


נקיים בחוף הבונים מסיבת חוף ענקית תחת הסיסמא: לא בונים בחוף הבונים! טיפוח במקום פיתוח!
המסיבה תתקיים ביום שישי ה- 19 לדצמבר בחוף הצפוני של חוף הבונים בשעה 12:00.
אירוע מרכזי - בשעה 13:00.

הופעות מוסיקה, משחקי חוף לכל המשפחה, צ'אי שופ שהכנסותיו קודש לקמפיין לשמירת החוף,
וגם כמה מילים...
האירוע יתקיים בכל מזג אוויר!!!
אנו זקוקים לעזרה - בארגון לפני ובמהלך האירוע, וכן בציוד.

יש ליצור קשר עם מיה קדמון maykha32@gmail.com

קישור לפרטי תכנית הפיתוח - http://www.teva.

אין תגובות: