יום חמישי, 19 בספטמבר 2024

"חמש-עשרה חיות" / אגור שיף / סיפורים קצרים / עפעף הוצאה לאור

 


יצא לאור ספרו המצוין של אגור שיף עם חמישה-עשר סיפורים קצרים של תמונות מציאות צובטות לב עם שחקנים אנושיים ובעלי חיים. אפשר למצוא את הספר ב"סיפור פשוט", "מגדלור", "תולעת ספרים" וב"עברית".  


"חמש-עשרה חיות" / אגור שיף

מתוך אחרית דבר

הזמן המתסכל, הבלתי נסבל ממש, בחייו של סופר הוא זמן יציאתו של ספר לאור. כלומר, התקופה שמתחילה ברגע שבו מונחת יצירתו על דוכני חנויות הספרים, ונמשכת עד לרגע שבו דועכים ונשכחים כאבי יחסי הציבור, טעמן החמוץ של הביקורות וסיכומי התהילה הרגעית מדי. זוהי תקופה של תרדמה מדמדמת שבה הסופר תוהה אם אי-פעם יוכל להתרומם שוב, להביא את עצמו אל שולחן הכתיבה ולהוציא מתוכו יצירה חדשה.

בתקופה כזאת, שהפעם התארכה מאד, על מנת לחלץ את עצמי מאותה שקיעה ארורה, החלטתי לאגד סיפורים קצרים שכתבתי במהלך השנים, ולהוציאם לאור.

כשעברתי על הסיפורים גיליתי שברבים מהם מופיע לצד, או מול, הפרוטגוניסט האנושי, בעל חיים שתפקידו להשלים את הסיטואציה הדרמטית באופנים שונים: להאיר אותה, להקשות עליה, לסבך אותה, לאתגר את הדמויות או לשלוח את הקורא אל הסבטקסט.  

אלה הם שחקנים אילמים שנרתמו (בעל כורחם, כתמיד) לעגלות נרטיביות שבהן נוסעים גיבורים אנושיים.

ואז עלה בי הרעיון ללקט את הסיפורים שבהם מופיעים בעלי החיים ולפרסמם כקובץ.

לצד סיפורים חדשים החלטתי לצרף גם כמה שפורסמו בעבר. שניים שפורסמו בקובץ "חיות מתות ומזג אוויר" (כתר, 1994), אחדים שפורסמו בקובץ "סיפורים לנסיעות קצרות" (הקיבוץ המאוחד, 2000) ואחרים שהופיעו בכתבי עת שונים. הסיפורים האלה, רובם ככולם, עברו עריכה. חלקם שופצו באופן מאסיבי מאוד, ניתן אפילו לומר שנכתבו מחדש, אחרים קיבלו טיפול עדין יותר.

וכך אספתי את חמש עשרה חיות.

 

אין תגובות: