יום שבת, 5 במאי 2018

נמר בהיר דרקון אפל / אבי מוריה / מדף / גבעתיים 2018


אנו שמחים להודיע על הוצאתו לאור של ספר העיון: 

נמר בהיר, דרקון אפל - אמנויות לחימה סיניות בראי התרבות מאת אמן הלחימה אברהם (אבּי) מוריה ובעריכתו של דוד מיכאלי. עורך מדעי וסינית: יואב רפופורט. על עטיפת הספר מופיע הציור "לימוד הלוחמת" של הציירת גִ'יָא לוּ. הספר יצא לאור במדף בית הוצאה לאור. 
מסת''ב 978-965-7480-05-2 ISBN
מחיר 128 ש''ח בחנויות

נמר בהיר, דרקון אפל
אמנויות הלחימה הסיניות התפתחו כמסורת קרבית, אתגרית, תיאטרלית ופילוסופית, חצו את גבולות המזרח הרחוק והפכו לחלק נערץ בפולקלור העולמי. בשנים האחרונות הן נחקרות באקדמיה בעיקר במחלקות הפילוסופיה של מזרח אסיה.
הספר פורש יריעה עובדתית והקשרית של אמנויות הלחימה וממפה עץ התפתחות מקצועי באמצעות מגוון של מקורות היסטוריים ופולקלוריסטים של אגדות, ידע צבאי, רשומות היסטוריות עתיקות ועדכניות, מחקרים וראיונות.
הספר מציג תמונה כוללת ומפורטת של התפתחות אמנויות הלחימה הסיניות מקומן במבנה תרבותי ובתפיסה החברתית, את מקורות ההשפעה שלהן ואת הבסיס להבנת השפעתן מעבר לגבולות סין.
הספר נקרא כסיפור מרהיב ומסעיר על התפתחותן של אמנות ופילוסופיה יישומיות.



על הכותב:
אֲבִּי מוֹרִיָה הוא אמן ומורה לאמנויות הלחימה והרפואה הסיניות למעלה משלושים שנה ומחלוצי התחום בארץ. מומחה לשינג-אי צ'ואן, שִיאצוּ, טְוֶוינָא, ורפואה סינית מסורתית. תלמידו של חוּנג אִי-שִׂיָאנג מטאיוואן.
מרצה וחבר צוות בכיר במחלקה לאמנויות לחימה בבית הספר להכשרת מדריכים ומאמנים במכון וינגייט.

על העורך:
דוד מיכאלי הוא אמן וכותב, בוגר שוטוקאן ישראל, מתרגל ומורה טאי צ'י למעלה משלושים שנה.
כתב את הספרים: “הערות זמניות על תנועה”, "תשעת נקבי הפנינה", “כתבי המופת של הטאי ג'י צואן ג'ינג”, “זמן המדבר”, “גלות מסע בחירה-טיפול דרך שטח”, "מכת חום".
ראש התכנית הבינתחומית לטיפול שטח בסמינר הקיבוצים וממייסדי המכון ללימודי שטח.





אין תגובות: