יום חמישי, 18 באפריל 2024

נטלי גוטמן / חיות בעלות נפש

David Michaeli / Snail

נטלי גוטמן

חיות בעלות נפש
כקובץ להורדה מבראשית, אין להן מזל,
מהמקומות החשוכים עליתי, נפש של פעם.
אחת לשנה, ביום הולדתך מתמלאה,
מתחלקת בתשוקה להיות זבוב
על כתף אהובה, כל חיותיה חבריי.
ועכשיו, נספרים החיים,
חול חבריי שאוספות רגליי, אדמתי.
פניי דגל לבן בים התצפיתניות
בנות השקט.
להן אני שרה, מה נשתנה,
ואתם עונים לי, זבובים היינו,
על כתפיים אהובות ירדנו, ועלינו,
הארץ גן עדן למתים.
אך אל תלחמו נגדי,
יש לי יום הולדת,
באפריל
נפשי החופשיה יורדת,
במצולות מתחלקת
בין האחרים,
כזבובים על כתפיים אהובות
לא נמות.

אפריל 2023 - 2024

תגובה 1:

ארלט אמר/ה...

"פניי דגל לבן בים התצפיתניות/ בנות השקט./ להן אני שרה, מה נשתנה,/ ואתם עונים לי, זבובים היינו,/ על כתפיים אהובות ירדנו, ועלינו,/ הארץ גן עדן למתים". שיר נפלא ורב רבדים, חודר לנפש האדם והזמן, נפש כואבת על מוות, רבו המתים, לזבובים דמינו. תודה למשוררת נטלי, ולעורך הבלוג.