יום שלישי, 6 בספטמבר 2011

ניר קוץ אדריכלים בשיתוף עם SANNA מיפן - תכנון בניין בצלאל החדש במגרש הרוסים

משרד האדריכלים היפני SANNA בשיתוף עם משרד ניר- קוץ הישראלי

נבחרו לתכנן את הקמפוס החדש של בצלאל במרכז העיר ירושלים

הוועד המנהל של בצלאל החליט לאמץ את המלצת הוועדה לבחירת ארכיטקט לתכנונו של הקמפוס החדש של בצלאל במגרש הרוסים בירושלים. הוועדה בראשותו של יו"ר חבר הנאמנים הרצל חבס, פרופ' חנוך גוטפרוינד נשיא האוניברסיטה העברית לשעבר, חברת הועד המנהל האדריכלית אורנה אנג'ל, ראש המחלקה לארכיטקטורה של בצלאל האדריכל יובל יסקי ופרופ' ארנון צוקרמן נשיא בצלאל, המליצה בפני הוועד המנהל על בחירה בהרכב משרד הארכיטקטים היפני SANNA (Sejima + Nishizawa and Associates) ומשרד ניר-קוץ הישראלי.

סטודיו SANNA, זוכה פרס פריצקר לשנת 2010, נחשב לאחד המשרדים החדשניים הפועלים כיום בעולם, ושני האדריכלים המובילים אותו- ס'גימה ונישיזאווה נחשבים לדמויות מפתח בשיח האדריכלי העכשווי. בין הבניינים שתכננו השניים: בניין רולקס Rolex Learning Center בלוזאן, מרכז אקדמי שכבר קנה לעצמו שם של פנינה ארכיטקטונית, ובניין ה- New museum of contemporary art במנהטן. סג'ימה שימשה גם כאוצרת הראשית של הביאנלה האחרונה לאדריכלות בוונציה.

ההחלטה לשנות את הבחירה במשרד המתכנן נבעה משיקולים שונים, ובראשם הנחיות עירוניות ששינוין גרר שינוי תכנוני מהותי. האקדמיה בצלאל הגיעה למסקנה כי ההתקשרות עם משרד "סטודיו" הגרמני שנבחר במקור, מיצתה את עצמה ואין מקום להמשך ההתקשרות בין הצדדים. לאור הניסיון הקודם ומתוך הבנה כי הנסיבות הנוכחיות אודות גודלו של הפרוייקט השתנו, הגיעה האקדמיה למסקנה שיש לבחור אדריכל חדש על בסיס כישוריו המקצועיים והניסיון המוכח שלו, אדריכל שיוכל להתמודד במשימה המורכבת והמיוחדת של בניית קמפוס לאקדמיה לאמנות ועיצוב במרכז ירושלים. בה בעת האילוצים החדשים והזמן שעבר הביאו לחשיבה מחודשת ולבחינה מחדש של התפישה בבסיס תכנון הקמפוס החדש.

בצלאל בוחנת בימים אלה את האפשרות לבנות במגרש הרוסים עצמו בניין מעט קטן יותר, ובמקביל לעשות שימוש בבניינים היסטוריים הנמצאים בקרבת מקום. באופן כזה יתרחש שינוי אורבני אמיתי במרכז העיר.

יש לציין כי בשנתיים האחרונות פועלת האקדמיה בבניין ברחוב יפו 23 בסמוך למגרש הרוסים בירושלים, שם מתקיימים לימוד התואר השני בעיצוב אורבאני, ושם תיפתח השנה התכנית החדשה לתואר שני (MA )במדיניות ותיאוריה של האמנויות. כמו כן מתקיימים במקום לימודי החוץ של האקדמיה ופועלת הגלריה "בצלאל יפו 23".

ארנון צוקרמן,נשיא בצלאל: " אני שמח על הבחירה במשרד SANNA יחד עם המשרד הישראלי ניר-קוץ לתכנון הקמפוס החדש. אני משוכנע כי הם יבטיחו את התוצאה הטובה ביותר לפרויקט איכותי ומורכב של תכנון אקדמיה לאמנות בלב ליבה של ירושלים, וסקרן מאוד- כמו רבים אחרים, ללא ספק- לראות את התוצאות".


אין תגובות: