יום ראשון, 8 בנובמבר 2009

שטחים מגוייסים / עמירם אורן





לכולם שלום,
אנו שמחים להודיע כי בימים אלה יצא לאור ב"מדף" בית הוצאה לאור
ספרו השני של ד''ר עמירם אורן:

"שטחים מגוייסים"
היווצרות ההגמוניה של צה"ל על מקרקעי המדינה ועל מרחביה
בשנותיה הראשונות (1948 – 1956).

המעוניינים לקבל מידע נוסף אודות הספר יוכלו לפנות אל המחבר בדוא"ל: amiramor@smile.net.il‏
שימו לב:
הספר לא יופץ בחנויות
או
הקישו על MADAF BOOKS מצד שמאל מתחת לציור הלוויתן שצולל בספר
או
1-800-77-33-55

שטחים מגוייסים
עמירם אורן

ההגמוניה של צה"ל על מקרקעי המדינה ומרחביה החלה כבר בראשית ימיה. המציאות הביטחונית שהוכתבה ממלחמת העצמאות ותוצאותיה והיערכות לקראת העתיד בדגש על שמירת קיום המדינה חייבה את צה"ל להיפרס בכל רחבי הארץ הן בהיבט המבצעי והן בפריסת קבע. פריסה זו התבססה על מספר עצום של מחנות שירש מהצבא הבריטי וכן על שטחי אימונים רבים.

הספר המציג גישה אינדוקטיבית מהווה נדבך חשוב בדיון בסוגיית המחיר המרחבי של הביטחון בישראל וכן את הבחינה ההיסטורית של השלבים ואבני הדרך, המובילים למעשה עד ימינו, ביצירת ועיצוב מפת שימושי הקרקע של מערכת הביטחון.

המבט הרחב על נושאי המחקר מאפשר יצירה של פרספקטיבה היסטורית המסייעת להבנת הגורמים המשפיעים על בעיות דומות המעסיקות את צה"ל בהווה, ועשויות להעסיקו כבר בעתיד הקרוב, בתחום התשתית והפריסה והממשק הנרחב עם המערכת האזרחית.

באמצעות מחקר זה ניתן לבחון את הארגון המרחבי של מדינת ישראל הנובע מצורכי הקרקע הרבים של מערכת הביטחון, תוך הערכת חלקם של התהליכים והגורמים החיצוניים והפנימיים לצה"ל ומערכת הביטחון וההשלכות התכנוניות שלהם על היערכות ופריסת הקבע של צה"ל. אנו מקווים שהמידע הרב בספר זה הניח מסד להמשך הדיון והעיון בדומיננטיות של מערכת הביטחון וצה"ל במרחב הישראלי.

אין תגובות: