יום שבת, 10 ביוני 2023

הדברים המפחידים ביותר בעולם / ספרי מדף במנדלי מוכר ספרים ברשת / שבוע הספר 2023

 


ספרי מדף במנדלי מוכר ספרים ברשת / שבוע הספר 2023

העולם הוא ספר וזה שאינו נוסע כאילו קרא דף בודד בלבד /  אוגוסטינוס

ספרים מקוונים של מדף בית הוצאה לאור במחירים מיוחדים לכבוד שבוע הספר

זמן המדבר, הערות זמניות על תנועה, כתבי המופת של הטאי ג'י צ'ואן ג'ינג, תשעת נקבי הפנינה, שטח הישרדות ותושיית שדה, נמר בהיר דרקון אפל, סיפורים על גבריות וזיכרון, יש חדש במערב, הר, דרך, בית, זמן, הדרך לשדה בוקר, ועוד ועוד...

פעמים רבות בתקופה האחרונה אני מהרהר בספר פרנהייט 451 של ריי ברדבורי. הספר מתאר תקופה אפלה שבה ספרים הם אסורים על פי חוק ולכן שורפים ספרים. פרנהייט 451 זו הטמפרטורה שבה מתלקח הנייר. המשמעות היא איסור לפגוש מחשבה, איסור לפגוש רוח, מונופול על רוח האדם. הנדסת מחשבות זה דבר מפחיד וקשה שמתחיל במדיניות של כוח שאינה מכירה ברוח האדם ורואה בבני אדם משאבים בלבד. בריונות בקנה מידה ציבורי. זו דרך ללא מוצא שדרכה להיכשל.

לפיכך, תודה לירון גולדשטיין על הבית במנדלי מוכר ספרים ברשת, תודה לבעלי חנויות ספרים קטנות, הוצאות פרטיות, יזמים פרטיים של אתרים, שבעבודתם הסיזיפית מסייעים לרוח האנושית להתבטא ומסייעים ליצור - אם נצטט את ליאונרד כהן היהודי הרך, החומל, האוניברסלי, האוהב, האהוב, המגחך - את הסדקים שדרכם אור יכול להיכנס. היו חתרנים, בחרו לכם ספר שיעיר וישאיר מחשבה, תשוקה, אהבה – הדברים המפחידים ביותר בעולם.



אין תגובות: