יום רביעי, 27 במאי 2009

טכנומיסטיקה / מדף בית הוצאה לאור


ציור עטיפה: הדר סגל . סוף סוף קצת עירום אצלנו בהוצאה.



אהובַי, יקירַי. הספר השלוש עשרה של מדף בית הוצאה לאור נולד. שלוש עשרה בגימטריה זה אהבה. גימטריה זה כנראה הגיאומטריה של האותיות. העולם נברא במאמר. בראשית הייתה המילה. האבוריג'ינים אומרים שהזקנים הקדמונים חלמו. הם חלמו את המילים. המילים יצרו את העולם. איזה טריפ. איזה טכנולוגיה קסומה. טכנומיסטיקה. הספר החדש שלנו הוא "טכנומיסטיקה" מאת עידו הרטוגזון. מסע מנצנץ ופועם אודות תודעה (מין משחק צלילים, אה?) בעידן טכנולוגי. תודה ענקית לגליה עזרן, יונתן לוי, טלי, ולכל מי שתמך וליווה באהדה, בשתיקה, במנוד ראש וכמובן בציפייה. תודה עידו. יש אירוע פתיחה באוניברסיטת בר אילן ביום א בשלושים ואחד למאי, יש מיני השקה בתשיעי ליולי בבית בהאוואנא, אצל תור ואיתמר. בודהיזם ספרותי. יהיו עוד פגישות ושיחות במרוצת חודש יוני, כמו אצל "ההם". נספר לכולם.
עכשיו: כמו כל מועדון שמכבד את עצמו אנחנו לא מתמסרים מיד. הספר יצא לחנויות רק בתחילת יולי. עד אז מי שיכול להכניס אותנו לטלוויזיה (יש פרק שלם שמבקר בחריפות את הטלוויזיה בספר) נאמר לו תודה תודה ונזמין אותו לתה עם עוגה בהוצאה.

תהיה מכירה מקדימה, וזה שווה לכם, למי שרוצה בחודש יוני ישירות מהמחבר עידו הרטוגזון, מאיתנו בהוצאת מדף (דלת כחולה עם חתול), 036729471, וכמו החתול אנחנו לא תמיד שם לפעמים רק החיוך נשאר עד שנחזור מהמדבר, ומהחנות הטלפונית שלנו שמספר החינם שלה הוא 1800773355.
אנחנו מתעלמים משבוע הספר, מהמחיר המופקע והמופרע של דוכני הספרים, תודה לאיגוד המו''לים דינוזאורים מיושנים שכמוכם, מעמלות ההפצה הדינמיות והיצירתיות, מהמבצעים המוטרפים של הסופרמרקטים – תאגידי הספרים שגורמים לבוטיקים ספרותיים מנומנמים בעלי ריח דפוס ישן וארומה תרבותית להתאבד. אבל אנחנו הרי יודעים שכל מפלץ שזולל יותר מידי הוא רק שחקן באמפליטודה עולמית של התרחבות והצטמצמות. נלווה אתכם, מפלצות בע''מ, בעיניים אוהדות. אנחנו נשתה לנו תה בחמש אחרי הצהריים, נעשה טאי צ'י ונוציא שני ספרים לשנה שישנו (מין משחק צלילים, אה?) לכם את התודעה. כמו שאתם יודעים אנחנו חיים רק מאהבה. בקושי.
לחשוב זה כואב. אל תשכחו את "אני הוא זה" המדהים, את בארי לונג המכעיס והמטלטל, את "זמן המדבר". קנו אותנו כדיבידנד מהפכני. ועכשיו ובעיקר: טכנומיסטיקה. תצטרכו לחשוב אחרת אחרי שתקראו אותו.


על הספר (עטיפה אחורית):

טכנומיסטיקה הוא מדריך גרילה לעידן הטכנולוגי למי שמסרב לוותר על החיפוש האקטיבי אחר המשמעות של החיים, היקום, האינטרנט וכל השאר.

כיצד משנה אותנו הטכנולוגיה? כיצד האינטרנט שינה את האופן בו אנחנו מבינים את אלוהים? ולמה טכנולוגיה ומדיה הן חלק בלתי נפרד מהתודעה?

טכנומיסטיקה לוקח את הקורא למסע תודעתי בעולם משתנה תוך עיסוק בהשלכות יומיומיות, אינטלקטואליות ותודעתיות של טכנולוגיות כמו אינטרנט, טלפונים סלולארים, מצלמות דיגיטליות, טלוויזיה וסמים.

tour de force" הפורש תמונה רחבה ומרתקת של התרבות העכשווית וגם של זו העתידנית. לספר שני צירים - רוחניות וטכנולוגיה, ואלה מאוגדים זה בזה באופנים מעניינים ובלתי שגרתיים. לפנינו שילוב ייחודי של ניתוח אנליטי מזה ופואטיקה רוחנית אותנטית מזה. הדיון ניחן בתעוזה ועוצמה אינטלקטואלים ואותי הוא ריתק, לימד והחכים."
פרופ' בני שנון, החוג למדעים קוגניטיביים, האונ' העברית ירושלים, מחבר The Antipodes of the Mind: Charting the Phenomenology of the Ayahuasca Experience

"ספריות שלמות נכתבו כבר על טכנולוגיה, וספריות שלמות נכתבו על מיסטיקה אבל דבר בתוכן לא דומה לטכנומיסטיקה. בעין רגישה ולב פתוח, מציג הרטוגזון את הטכנולוגיה והרוחניות כשתי וערב של הזהות האנושית ובאופן מפתיע עוד יותר, מוצא בין השתיים קשרים עמוקים. טכנומיסטיקה הוא מסע בתוך התרבות העכשווית, והרטוגזון הוא כל מה שניתן לצפות ממורה דרך: חוקר, מעמיק, בלתי צפוי, רב אבחנות ומבריק. אתם יכולים להסכים או לחלוק על נקודת המבט שלו, אבל בסיומו של המסע הזה לעולם לא תסתכלו שוב באותו האופן על העולם שבו אתם חיים, הכלים בהם אתם משתמשים והאמונות בהן אתם מחזיקים."
ד"ר נח עפרון, יו"ר התכנית למדע טכנולוגיה וחברה, אוניברסיטת בר אילן

"ספר מבריק ומקורי מאוד של אחד מהמוחות היצירתיים והמעניינים בארץ. טכנומיסטיקה הוא מדריך מהנה ומאיר עיניים למלכודות המסוכנות ולאפשרויות הרוחניות העצומות הטמונות בטכנולוגיה שמקיפה אותנו."
תומר פרסיקו, חוקר דתות ותרבויות רוחניות

עידו הרטוגזון (1978) הוא עיתונאי, אמן מדיה ודוקטורנט לתיאוריה של הטכנולוגיה. הוא מסקר את תחומי הטכנולוגיה והתודעה בעיתונות הכתובה (הארץ, מעריב), באתרים המובילים בארץ וכותב את הבלוג "טכנומיסטיקה".

תגובה 1:

בר אמר/ה...

כל הכבוד!
מזל טוב לעידו ומזל טוב למדף:)