יום שבת, 14 בספטמבר 2019

שני גברים בבומל - מסע אופניים באירופה - 13

שבוע 2 - יום 13. 68 ק"מ. מזג אוויר קריר, נח עם שמש נעימה.

רכיבה נעימה לאורך נהר ותעלה. מישורי. אין מאמץ, יש זרימה והתגלגלות. נוף פסטורלי, אחיד. הנוף היום הוא לא העניין. מה כן? האם השיחה הפנימית של הקשבה, דיבור, מחשבה? או שמה שיחות ביננו? או אולי מפגשים עם אנשים? אצלי זה היה: גם, גם וגם. ריגשו אותי היום המפגשים האנושיים:

מפגש רוכבים: זוג נשים מגרמניה, רוכבות עם הרבה ציוד, לא מכירות את יורו-וולו, שיחה קצרה בגלל קשיי שפה. ואז מגיע מפגש מרגש. זוג צעיר מבלגיה, שגם רוכבים את יורוולו 5. אותי זה מרגש. מיד יש קשר, מכנה משותף של התמודדות, אנין. הרבה מידע עובר בכמה דקות, על ניווט, לינה, תזונה, ציוד. הם חונים בשטח ואיתם הרבה ציוד. בהמשך הם מזהים ואפילו מכירים את דין. ואז בשלישית, אלי מחכה בהמשך הדרך. הם נחים תחת עץ. הוא קם תת להם כיבוד, פיצוחים. הוא קם לתת לאלי עוגיות. ביחד. הרצון לתמוך אחד בשני. אהבתי, התרגשתי כששמעתי, אפילו שלא הייתי שם. 

מפגש אנשי הסירות: בתעלה תאי ציפה (חוקרים) המאפשרים לסירה לעבור ממפלס אחד לשני. עודנו משתאים במעבר אחת הסירות, ואז נוצרה שיחת מפגש רגילה. קצרות השיחות אך הרבה עובר בהם. יש בהם ביטוי לסקרנות, שיתוף. את כל המפגשים אני יוזם. פונה בפתיחות וסקרנות וזה עובד, אחרי דקות יש "חברות לרגע" 

מפגש עם מקומיים: עצרנו לקפה במקום היחיד שהיה זמין. נוצרה שיחה עם בעלי המקום. צרפתית, מעט מאד אנגלית, אבל קירבה. כמה דקות קודם, עקיצה את ידו של גידי צירעה, ביקשנו קרח, אותו קיבלנו עם תוספת: פטרוזיליה! לדעת בעלת המקום, זה מתכון להרגעת מקום העקיצה. חדש לנו. מנסים. האם זו הפטרוזיליה או מקביל של פנסטיל שעזרו? לא יודע, אך יודע שנפרדנו בברכת שלום במבטא צרפתי.

 מפגש ביננו: נוצרה אחוות צוות בתנועה. חלוקת תפקידים, גילויי חיבה, תמיכה והבנה. לא כל קשר טוב מתבטא במילים. אני מזהה הרמוניה נעימה באווירה שנוצרה. לא מובן מאליו בכלל שזה מה שנוצר.אנחננו מדרימים. יותר שמש. יותר שלווה מתגלגלת. היום נחתי תוך כדי תנועה. את מלאכת הניווט הפקדתי בידי אחרים, האתגר שלי זה לא "להיעלם" אלא לאפשר "נוכחות תומכת חונכת" בעוד שרביט ההובלה מוחזק בידי אחרים. לא קל לי האתגר הזה, אך אני נחוש לתרגל עצמי בו. אני מרגיש טוב, אני מרגיש נפלא. מבין שאני ב"זמן חלום" משמעותי. מבין שלא את הכל אני תופש עכשיו וכי אתפוס יותר בהמשך. ממתין בסבלנות פעילה להמשך המסע, גם של הגוף והנפש וגם של תודעה מתגלגלת. שבת שלום






אין תגובות: