יום ראשון, 30 במרץ 2008

אדמה Adama Earth

דוד מיכאלי David Michaeli 1992

אם אתה רוצה להביא לי מתנה אל תביא לי כלום רק הבא לי אדמה. הבא לי אדמה גרגרית של כורכר ניגרת נשפכת מכסה. הבא לי אדמה עשירה של קברים. הבא לי אדמה. אדמה אדומה ולחה מכילה שלשולים שורשים עשבים לבנים מעוכים. הבא לי טוף שחור קשה וקל מפצע של מחצבה. הבא לי חול לבן כבד נודד. הבא לי את אדמת הכבול המעושנת עם טעם הפחם. הבא לי אדמה מהודקת שחורה ללא חמצן מקרקעית הנחל היבש בשפלה. הבא את אדמת הלס המתפרקת נמסה. אדמה. אדמת בוץ מהרווחים שבין הזיתים, כסה אותי באדמה עם ריח חם של סלעי הגליל. השכב אותי על האדמה המפוררת הכהה של ירושלים מתחת לאורן קפריסאי. אל תביא לי כלום. הבא לי אדמה. סדר אותה מסביב לי. בנה לי בית אדמה. הקם סוללה עגולה חפור אותה מתלם רך חרוץ. אדמה צהובה מסנוורת. אבק מתפורר מתחת לעץ מאובק. הבא לי אדמה שעתה נרטבה בגשם. הבא לי אדמה שנסדקה בשמש. הבא לי אדמה שפרת משה רבנו מתרוצצת עליה. הבא לי אדמה של קירטון שישנה עליה לטאה. הבא לי אדמה רטובה להריח. הבא לי אדמה להרגיש בבגדיי. אדמה קרה מתחת לרוח. אדמה נשובה. אדמה מתבקעת בכפות רגלי. אדמה שוקעת. אדמה בגופי, אדמה בעיני, אדמה בלבי, אדמה אדמתי.

אין תגובות: